Regelgeving en tarieven

Versie: 01-04-2024

Camping de Limauges
Chemin de Bigaumont 4
1341 Céroux-Mousty

Limauges@betteld.nl
T: +32 470 79 46 93
Rekeningnummer: NL61 RABO 0349 2336 83

Inhoud

  1. Inleiding
  2. Gegevens
  3. Tarieven
    3.1 Basistarief
    3.2 Kosten
  4. Reservering
    4.1 Periode
    4.2 Methode
    4.3 Vooruitbetaling en betaling
    4.4 Annulering
  5. Interne voorschriften en overeenkomsten
    5.1 Algemeen
    5.2 Binnenafspraken
    5.3 Externe benoemingen
    5.4 Schoonmaken tijdens kamp

1. Inleiding

De BEZ heeft sinds 1938 het kamp beschikbaar gesteld voor het evangelie en heeft daardoor een unieke impact gehad op het leven van veel mensen. Het heeft zo bijgedragen aan de stichting van de Kerk van Jezus Christus in België.
Het doel van Kamp Limauges is om een plek te zijn waar God centraal staat. Alle activiteiten die er worden georganiseerd moeten aan deze eis voldoen.

Vanaf 1 januari 2020 heeft BEZ - VIANOVA de exploitatie overgedragen aan Betteld.
De Betteld is een Nederlandse organisatie die verschillende christelijke centra beheert.

2. Camp Limauges details

Adres: Chemin de Bigaumont 4
1341 Ceroux-Mousty
België Telefoon:
+32 470 79 46 93

3. Tarieven

3.1 Basistarief

  • Minimum bedrag per weekend: € 1990,- zonder energiekosten
  • Minimumbedrag per dag: € 995,- zonder energiekosten
  • Een dag huren is van 17:00 PM tot 17:00 PM de volgende dag.
  • € 11 per gast per nacht.
  • €7,50 daggast.
    * Een daggast is iemand die tussen 7 uur 's ochtends en 11 uur 's avonds aanwezig is.
  • Standaard schoonmaakkosten per verblijf € 350,00

Opmerking:
Kinderen jonger dan 2 jaar betalen niet.

3.2 Gebruikskosten
Energieprijzen kunnen worden aangepast als gevolg van tussentijdse prijsstijgingen.
De meterstanden worden aan het begin en einde van het kamp opgenomen door de manager.

Elektriciteit: p. kWh. €0.51
Gas: €1,65 per m3
Water: € 2,60 per m³
Stookolie/benzine €1,50/l
Afval: €65,00 per container

Frituren: gasten moeten hun eigen frituurolie meenemen voor gebruik tijdens hun verblijf. Na afloop moet je de gebruikte olie verwijderen of uit de container laten lopen en verzamelen in de daarvoor bestemde containers. Maak tot slot de frituurpan goed schoon. De beheerder zorgt vervolgens voor de verdere afvoer van de gebruikte olie.

Beddengoed: je moet je eigen hoeslaken, slaapzak en kussen en kussensloop meenemen.
Huur een dekbed €2.00
Een kussen huren €0,50

3.3 Vooraankondiging tarieven 2025

De tarieven zijn hetzelfde voor 2025 als voor 2024.

4 Maak een reservering

4.1 Periode
Tijdens schoolvakanties hebben kinderen en jeugdgroepen voorrang.
Reserveren kan voor meerdere jaren als dat nodig is!

4.2 Aanvraagprocedure
Je kunt een reserveringsoptie per e-mail aanvragen; als de periode beschikbaar is, stuurt de administratie een aanvraagformulier dat binnen 14 dagen moet worden teruggestuurd.
Je ontvangt dan een factuur voor de aanbetaling; deze moet binnen 14 dagen betaald worden, dan is de reservering definitief.
Dit zal worden bevestigd op de kalender.
Wijzigingen alleen in overleg met de administratie.

4.3 Vooruitbetaling en factuurbetaling
Het voorschotbedrag is €400 per reservering.
Na het kamp ontvang je de eindfactuur, die binnen 2 weken na ontvangst betaald moet worden.

4.4 Annulering
Elke annulering moet schriftelijk worden meegedeeld aan de manager.

  • Meer dan 6 maanden van tevoren: 50% restitutie van het voorschot
  • Minder dan 6 maanden op voorhand: geen terugbetaling van het voorschot en facturatie is gelijk aan het minimumbedrag voor de gereserveerde periode

5 Interne regels en overeenkomsten

5.1 Algemeen
Roken, drugs en alcohol zijn niet toegestaan op het kampterrein. Beperkt gebruik van alcohol is, na overleg, alleen toegestaan buiten kinder-/jeugdkampen.

Er mogen geen veranderingen aan het kamp worden aangebracht zonder toestemming van de manager.

Vanwege overlast en respect voor de buren moet het stil zijn tussen 23.00 en 07.00 uur.

  • De kamporganisatie is verantwoordelijk voor:
  • Sluit de nodige verzekering af voor eventuele ongevallen of schade tijdens het gehuurde weekend.
  • Een volledige lijst van kampeerders, die aan het begin van het kamp aan de manager wordt overhandigd (in opdracht van de brandweer)
  • Je ontvangt een evacuatieplan over wat je moet doen in geval van nood.
  • De toepassing van overeenkomsten en regels controleren
  • Informatie voor deelnemers dat ze hun eigen beddengoed (hoeslaken, kussen, kussensloop en slaapzak) moeten meenemen.

Aan het begin van het kamp controleert de manager de toestand van het kamp met de verantwoordelijke.
Aan het einde van het kamp zullen de manager en de verantwoordelijke samen het kamp controleren en eventuele schade noteren.

  • De keuken, koelruimte en vriezer zijn, indien mogelijk, beschikbaar op afspraak.
    Kan 1 dag van tevoren worden gereserveerd.
  • Tijdens de wintermaanden kan de verwarming op verzoek eerder worden aangezet door de manager.

5.2 Binnenafspraken
1) Schrijf of kras niet op tafels, deuren, stoelen, muren enz.
2) Gebruik van plakband: alleen licht plakband, geen duct tape. (Paarse rol, verkrijgbaar bij Action)
3) Aan het einde van het kamp moet alles wat op muren, tegels of ramen is geplakt, worden verwijderd. Ook de sporen van tape.
4) Schrijf alleen op whiteboards met de juiste markers
5) Geen schroeven of spijkers in muren of houtwerk
6) Afval: laat geen afval achter. Hoe minder je vuil maakt, hoe minder je hoeft schoon te maken of te betalen! Scheid afval in verschillende containers: PMD, Papier/karton, Restafval.
7) Huisdieren zijn niet toegestaan in de gehele locatie. In overleg met de manager kan een uitzondering worden gemaakt voor mensen met een handicap.
8) Om veiligheidsredenen mogen de branddeuren nooit geblokkeerd zijn
9) Nooduitgangen mogen niet gebruikt worden voor activiteiten en moeten altijd vrijgehouden worden.
10) Toegang tot het dak is verboden
11) Het lossen van materiaal voor een kamp gebeurt via de binnenplaats.
12) Buitenspeeltoestellen kunnen in overleg geleend worden bij de beheerder
13) Aan het einde van het kamp wordt mensen gevraagd om voedselresten mee te nemen

Het sanitair

  • Laat het toilet, de wastafel en de douche netjes achter

De zalen

  • Stoelen en tafels zijn niet bedoeld om op te staan
  • Keukengerei, borden, glazen, tassen en bestek zijn alleen bedoeld voor maaltijden.
  • Voor ambachtelijk werk moeten de tafels worden beschermd met plastic.
  • Geef geleend materiaal terug aan de manager.

 

De kamers

  • Bedden en kasten mogen niet verplaatst worden.
  • Lakenhoes en kussensloop zijn verplicht, mocht je deze vergeten zijn, dan is het mogelijk om er een te huren. Bedden mogen niet gebruikt worden zonder de beschermhoes op de matras.
  • In elke gang staat een kast met dekens, deze zijn alleen voor de bedden. Leg ze aan het einde van een kamp netjes opgevouwen terug.
  • Matrassen mogen niet verplaatst of op de grond achtergelaten worden

5.3 Externe benoemingen

  • Vermijd afval uit respect voor de natuur.
  • Planten: niet in bomen snijden, niets plukken, geen takken afzagen/breken
  • Schommels, zandbak en schip zijn beschikbaar voor kleine kinderen.
  • Balspelen alleen op de sportvelden, niet op de binnenplaats of in de hallen
  • Er is ruimte voor een kampvuur op het veld; buiten mag geen vuur gemaakt worden.
  • Parkeren alleen op de parkeerplaats, niet bij de keuken of op de binnenplaats. In overleg met de manager kunnen andere plaatsen worden aangewezen als er onvoldoende ruimte is.
  • In geval van schade aan het gebouw, terrein of materialen worden de kosten in rekening gebracht bij de verantwoordelijke organisator.

5.4 Schoonmaken tijdens kamp

Tijdens het kamp maakt de gebruiker het kamp regelmatig schoon als dat nodig is.
Let ook op het terrein en de afvalbakken. Bij vertrek moet je het kamp schoon en netjes achterlaten. Je moet ook alle vuilnisbakken legen en de zakken in de daarvoor bestemde containers buiten de keuken deponeren. Als er niet volgens afspraak wordt schoongemaakt, wordt er €200 in rekening gebracht bovenop de standaard schoonmaakkosten.

nl_NLNederlands